Solving the problem of starting off a multi-link vehicle by methods of theoretical mechanics

Authors

  • V.D. Pavlov Vladimir State University A.G. and N.G. Stoletovs

Keywords:

towing, friction, energy, drawbar, stiffness, blocking, movement, speed, acceleration

Abstract

It is noted that the most difficult stage of work with massive towed objects is the starting mode. This is due to the need to overcome the static friction force, which significantly exceeds the motion friction force. As a solution to this problem, we can consider the use of the initial kinetic energy of the tractor, which can develop when using elastically deformable towing devices. Comparison of the kinematic and dynamic parameters of the tractor with towed objects for options with absolutely rigid and resiliently deformable traction coupling devices shows that the efficiency of using the latter increases with an increase in the number of towed objects. Elastically deformable towing devices can cause oscillations of the tractor-towed objects system. To prevent them, the towing devices must be blocked at the moment of their greatest deformation.

References

Павлов В. Д. Накопитель энергии транспортно-технологической машины с возможностью автоматического управления // Автоматизированные технологии и производства. 2021. № 2(24). С. 7–10.

Павлов В. Д. Математические модели резонансных и антирезонансных процессов // Вестник Уральского государственного университета путей сообщения. 2021. № 1(49). С. 17–27. DOI: 10.20291/2079-0392-2021-1-17-27

Павлов В. Д. Моделирование скорости метеороидов / В.Д. Павлов // Математическое и программное обеспечение систем в промышленной и социальной сферах. – 2021. – Т.9. – № 2. – C. 6-10. DOI: 10.18503/2306-2053-2021-9-2-6-10.

Павлов В. Д. От циклотронного движения к стабилизированному ротатору // Вестник НФ БГТУ: мехмат. 2022. Том 2. № 02 (06). С. 15–22. doi: 10.51639/2713-0657_2022_2_2_15

Павлов В. Д. Формальное порождение величин механического движения // Вестник Томского государственного университета. Математика и механика. 2022. № 78. С. 143–150. DOI 10.17223/19988621/78/11

Павлов В. Д. Механическая мощность при гармонических упругих деформациях и другие соотношения // Приоритетные направления регионального развития: сборник статей по материалам III Всероссийской (национальной) научно-практической конференции. Курган, 2022. С. 246–250.

Павлов В. Д. Управляемая искусственная упругость в мехатронных системах // Автоматизированные технологии и производства. 2022 № 1 (25). С. 20–22.

Павлов В. Д. О неоднозначности механической мощности / В. Д. Павлов // Advanced Engineering Research. — 2022. — Т. 22, № 1. — С. 24–29. https://doi.org/10.23947/2687-1653-2022-22-1-24-29.

Павлов В. Д. Механическая мощность при колебаниях груза // Приоритетные направления регионального развития: сборник статей по материалам III Всероссийской (национальной) научно-практической конференции. Курган, 2022. С. 250–254.

Павлов В. Д. Механическая мощность при гармонических воздействиях // Современные технологии. Системный анализ. Моделирование. 2022. № 1(73). С. 30–38. 10.26731/1813-9108.2022.1(73). 30-38.

Published

2022-12-28

How to Cite

Павлов, В. (2022). Solving the problem of starting off a multi-link vehicle by methods of theoretical mechanics. Вестник Новороссийского филиала Белгородского государственного технологического университета им. В. Г. Шухова. Серия: механика и математика, 2(4), 004-014. Retrieved from https://vestnik-nbbstu-mechmath.ru/ojs/index.php/vnfbstumm/article/view/33

Issue

Section

Механика